vineri, 5 noiembrie 2010

Daca n-ar fi fost patriarh, ar fi fost....mare predicator la pocaiti


Este vorba despre PF Daniel, potrivit celor spuse in 2002 de amaratul si manipulabilul sau frate, Gheorghe Ciobotea. Atunci am publicat un articol in Ziarul de Iasi despre "Viata nestiuta a mitropolitului Daniel" pentru a carui documentare am mers in satul natal al acestuia, Dobresti-Timis,la Lugoj si la Bucuresti.

Printre cei intervievati de mine a fost Gheorghe Ciobotea, pe care l-am gasit chiar la ferma din Dobresti in care traieste in mizerie impreuna cu familia. Avea inca o relatie normala cu fratele sau si mi-a povestit cu duiosie ca inainte de a da admitere la Facultatea de Teologie din Sibiu actualul patriarh ar fi spus alor sai: "Daca nu reusesc aici, ma duc la pocaiti si ma fac mare predicator".

In pofida lipsei de credibilitate pe care o are acum fratele patriarhului, relatarea mi se pare din ce in ce mai veridica urmarind eviolutia acestuia. Dan-Ilie Ciobotea, ca sa folosesc numele sau de mirean, vadeste o dorinta, dar mai ales o arta rar intalnita de a mobiliza masele. Despre cum a reusit sa transforme sarbatoarea Sfantului Dimitrie cel Nou intr-un eveniment national, la care se estimeaza ca ar fi participat un milion de persoane, am scris un editorial in EvZ. Daca va intereseaza cum a reusit patriarhul sa fie mai eficient decat toti liderii de sindicat, cititi aici.

PS Articolul, ca mai toate care au in centru Biserica, a starnit isterie pe forum. De obicei nu citesc decat in diagonala opiniile de pe forum si asta doar la propriile articole, iar ieri nu le-am citit deloc. Mi-a fost insa atrasa atentia ca de data asta forumistii s-au intrecut pe ei insisi. Nu am sa le spun decat ca duminica voi aprinde o lumanare si ma voi ruga ca Dumnezeu sa-i ierte.

PPS Fotografia de mai sus il infatiseaza pe PF Daniel in perioada studiilor in Elvetia si provine de arhiva personala a doamnei Florica Visan (Ciobotea), sora patriarhului. In in pofida tuinutei nonconformiste, PF Daniel era deja calugar pe atunci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu